....


Bild: Google

Så känner jag för mig själv. Hur ofta tänker jag på mig själv? väldigt sällan och när jag inte ens lyssnar på mitt inre hjärta så får jag senare panikångest över mycket som händer runt omkring mig.

På sista tiden har jag fått panikångest och då insåg jag att nu måste jag ta mig i kragen och lyssna på mig själv.
I helg är det SDRs förbundsstämma och så har DFÖ/ÖDU samarbete planeringskonferens och därefter pubafton. Mycket som ska göras och tänkas och planeras och jag märkte hur stressad jag blev med tanke på helgens händelse. Jag har haft så mycket att göra på sistone att ångesten tog över.

Bestämde släppa allt och säga nej till allt och låta min ångest sakta avta. Jag var också bjuden till en fest i Stockholm och jag hade även ångest i beslut att fira min vän eller inte. Jag insåg att jag behöver komma ifrån Örebro och bara få vara mig själv och slippa tänka på andra. Efter samråd med mina nära o kära vänner så bestämde jag mig att åka till Stockholm och bara få slappna av och träffa mina gamla vänner utan press och stress.

När jag skickade sms och beslutade att inte komma så kände jag en stor lättnad och ångesten släppte. Så här sitter jag och ska planera lite innan jag åker och har trevligt ikväll. I morgon blir det en trevlig resa hem för då ska jag åka MC från kungliga huvudstaden och på motornsvägar åka hem till Örebro och enligt honom blir det en avkoppling för mig och att få rensa ut mina tankar. Vännen J har pratat mycket med mig i veckan och stöttat mig och det är tack vare honom att jag känner styrka inom mig.

Tack för att du finns

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0