Några undrar...



Några undrar hur jag gör för att gå ner i vikt och om jag äter något speciellt som Cambrigde eller GI mat eller så.

Faktum är att jag inte håller på med något av det som GI, cambrigde eller ja allt som man läser på olika sidor och tidningar. Jag har tidigare testat många olika bantningskurier som bland annat GI, att bara dricka flytande i några veckor, tagit tabletter och lite annat, men inget av det funkade för mig och så ger jag upp så lätt efter en tid.

Jag har tonårsflickor hemma som jag värnar om och så fort de märker att jag äter något annat eller tar piller eller så, så vill de definitivt följa och göra samma sak och då blir det en massa tjafs om det för mina flickor är verkligen smala och de är så unga än att de behöver inte ens tänka på sånt. Jag har alltid tyckt att det varit svårt att följa alla rekommendationer som man läser och som sagt så ger jag upp så fort.

Jag äter och lagar mat som vanligt, men då i mindre portion och så ser jag till att det är mer grönsaker i min tallrik. Dessutom tar jag olja istället för margarin, jag ser till att det är mindre fett, men att man också balanserar så att barnen får en bra kost då de växer och ska må bra.

En bra sak är också att jag får ingen dålig samvete om jag äter chips, lite godis eller till och med dricker läsk som jag endast gör på helgerna, men dock gör jag inte varje helg, men det kan hända att jag kan sluka mig i allt utan att ha dålig samvete för och det känns faktiskt bra för min del.

Som många av er vet så tränar jag 2-3 gånger i veckan, ibland kan det bli mindre eller mer än 3 gånger och jag tränar och har en väldig bra disciplin på mig själv. Jag är glad att jag inte behöver eller är beroende av någon att träna tillsammans med för ofta så kan jag spontant gå iväg och träna ensam. Men på sista tiden tränar jag ofta med Pernilla och är glad att hon finns där för mig.

Jag går hellre än att ta buss, jag går i trappor än att ta hiss och ja jag ser till att jag tar det som är bättre än att ta den lata vägen. Många i min omgivning tycker att jag är så glad och pigg och mina barn märker att de har en gladare mamma och jag märker själv hur glad jag är i mig själv och trivs med livet.

Alla gör det på olika sätt, men om ni vill ha råd och tips så är rådet bara att ni äter som vanligt och vet var gränsen är, ni motionerar det som passar er bäst och på den vägen tror jag att många av er lyckas - för lyckas jag så lyckas ni. 

                                                        

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: pernilla.björke

hej det heter cambrigde faktiskt.. hihi.. :)

kram!!

2010-11-06 @ 20:48:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0