Textremsa på tv!

Bild: google

 

Det märks att Colin verkligen tycker om att läsa och han läser sina böcker och läser allt han ser. Han försöker läsa tidningar, skyltar och ja överallt där han ser stora texter.

 

Vi är hemma idag eftersom Colin inte mådde bra i går och det som är skönt är att han är på bättringsväg och mår mycket bättre. Givetvis blir det så att jag sitter framför tv:n och kollar program och då är det ju ofta med textremsa. Colin satt bredvid mig och frågade:

 

C: Hinner du läsa allt det står på texten?

A: Ja det gör jag hur så?

C: Det är så svårt för jag försöker ju läsa och hänga med

A: Gör du?

C: Ja och varför skriver de så fort som de gör? man tänker ju inte på de som försöker läsa.

A: Min söta pojke, det är bra att du kämpar på och vill försöka läsa, med tiden kommer du lära dig läsa lika snabbt som jag gör.

C: Kommer jag? okej kan du då berätta för mig vad dom säger för jag hänger ju inte med?

A: Javisst det kan jag

 

Vi sitter tillsammans och mysar och jag berättar vad som sägs på programmet. Snart slipper jag göra det, men för stunden njuter jag för grabben min börjar bli lite för stor nu som vill kunna så mycket själv.

 

Ha en fin dag ni alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0