Är lite bekymmrad!



Sitter på tåget på väg hem från Stockholm där jag varit på seminarium. Det var en intressant dag då man diskuterade om Tillgänglighet på Teckenspråk.

Som vanligt tog jag med mig min mini laptop för att kolla mail och lite annat. Fick mail från Colins lärare idag och blev bekymmrad över att läsa om vad som händer med Colin.

Colin har börjat bli trotsig och lyssnar inte på fritidspersonalen och är uppkäftiga mot dom och till och med retar sin lillebror och andra barn. I dag gick han ut från skolgården och läraren fick ta ett allvarligt snack med honom

Funderar mycket kring Colin och tror faktiskt att han inte mår så bra inombords. I måndags fick jag veta från en mamma som tog  med Colin till träningen att Colin hade sagt att han var trött och inte orkade spela så mycket då han tränade fotboll. Han berättade för henne att han inte sover så bra på grund av att han saknar sin pappa så mycket

Så jag undrar om det har något samband i vad han gör på skolan nu och inte uppför sig som han annars brukar. Kan bara säga att han faktiskt saknar sin pappa och gråter ofta och undrat över varför han inte varit hemma hos honom på ett tag Jag tycker synd om honom och lillebror som längtar efter sin pappa så, men vad ska jag göra när han jobbar så mycket eller ofta säger att han inte har möjlighet att ha dom? det är bara att stödja killarna och att vara där för dom och jag förstår speciellt Colin för han har inte varit sig lik på sistone. Får seperationsångest när jag ska iväg på ärende och gråter så fort jag ska bort så just nu tycker jag det är synd om honom och är bekymrad över det.

Hans lärare, fritidspersonal och jag ska ha ett möte för att diskutera om Colin och jag hoppas på något sätt att han kommer på fötter igen och blir en gladare kille igen för just nu känner jag inte min fina Colin för han mår inte alls bra

Älskar dig min grabb..


Kommentarer
Postat av: Theresa

Hej Addiswa!

Kul du hittade till min sida. Kul att du oxå gillar serien, än är den inte slut.

Det är så kul med huset, men mycket jobb. Det blir spännande och se hur det blir.

Du har så söta barn! Jag beundrar dig, mamma med 4 barn (2 tonårstjejer och 2 pojkar)

Jag har förstått att man får superkrafter när man blir mamma. Du fixar det bra.

Kramkram

2010-10-27 @ 19:44:48
URL: http://sulemana.blogg.se/
Postat av: pepo

stackarn. Jag märkte det i lördags att han inte var sig lik. Han verkade deppig och tyst. Han som brukade vara glad. hoppas att det går över snart. Prata med karln om pojkarna. kramar

2010-10-27 @ 21:03:16
Postat av: Ingela

Stackare, men bra ni tar tag i det o hoppas allt löser sig. Dax o ta ett snack m U då?!

Och du varit i Sthlm utan att säga till mig? Dummadäj!



Kram Puss

2010-10-27 @ 21:47:47
Postat av: L

kanske får pappan vara med på möte så han får höra va colin säger.. så han förstår kanske bättre?

det är inte lätt när barnen inte mår bra, då mår man själva inte bra heller..

kram på er!!

2010-10-29 @ 16:54:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0