Morgonpigg!

Bild: Google

 

Klockan är halv sex och har varit vaken sen lite mer än 45 minuter!. Ibland önskade jag att jag sov längre, men jag kan helt enkelt inte sova mer än 6 timmar!! Sover jag mer än 6 timmar så vaknar jag med en sprängd huvudvärk.


Jag försöker ofta få mig att lägga mig tidigt på kvällarna, men det går helt enkelt inte om man vill fixa lite ditt och datt i hemmets vrå.


Det bästa med morgonen är att jag får en lugn sinnesro inom mig, tänka på gårdagen och planera dagens uppgifter. Jag plockar också fram kläderna till killarna så att de kan klä på sig snabbt och bara få koppla av framför Disneychanel eller Nickelodeon innan man ska iväg till skola och fritids. Faktum är att varje morgon är en dag jag inte vet vad som händer strax innan vi ska iväg. Killarna kan bråka och vips ligger en av dom och tjurar och då tickar klockan och jag blir stressad och ja en av dom är långsint så det kan ta långa minuter tills det går över och då är jag redan svettig!!!. Andra dagar så är de härliga och bara går iväg när man säger att det är dags och det är ofta det händer så. På väg till fritids är något jag också måste vara vaktsam mot för att kolla tiden för killarna pratar och vips kan de slå eller till och med också tjura och vägra gå!. 



Som sagt så vet jag aldrig hur dagen börjar när man ska iväg till jobbet, men det är ju så i vardagen och ja en ensamstående mamma som trots allt ändå hinner i tid till jobbet.



Ha en fin onsdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0