Tandfen!


Bild: Addie

Colin har på kort tid tappat flera tänder och den här veckan har han tappat 2. I går drog jag ut en tand om var så himla lös att jag lyckades övertala honom att dra ut en och det var lätt och han blev förvånnad att det inte gjorde ont.

Colin tycker mycket om tandfen som har varit på besök lite mer än vad den gör och att han fått pengar gör honom himla glad.

I morse vaknade Colin och gick raka vägen till glaset och där låg en peng och han log.

Hur mycket lägger ni i glaset för en liten tand ert barn tappat?

Ha en skön dag!

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag brukar ligga en guldmynt (10 kr ) i glas...



Kramm Maria

2010-10-08 @ 07:21:31
Postat av: pepo

jag brukade också lägga 10 kr i glas när han trodde på tandfe. En dag förstod han helt plötsligt att det var vi som var "tandfe". Fråga mig inte hur. Han lade alla pussel och fick aha. synd men vi fortsätter ändå även om han vet att det är vi. hihi

2010-10-08 @ 07:55:44
Postat av: Fia

Kul! Det verkar hända saker samtidigt för Colin & Edwin, för Edwin tappade faktiskt sin andra framtand i onsdags :D Nu har han lite svårt med att tugga vissa mat och att säga S sa han. :D ser så kul ut med ett stort glapp i munnen.

trevlig helg! Kram

2010-10-08 @ 08:00:31
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Tine

Då Emina tappade alla sina tänder för 2 år sen lade vi en guldmynt för varje tand under kudden mitt i natten, så låg den där när hon vaknade ;)

Snart blir det lika för lilltösan Leona som börjar få lösa tänder, jisses - GLÖMT hur det är att ha lösa tänder hos barnen, dax igen nu snart då ;) Mina verkar visst vara lite tidiga med det :o

2010-10-08 @ 08:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0