Trevlig och intressant helg i Uppsala!

Som några av er vet så är jag aktiv i Svenska Kyrkans teckenspråkiga arbete och i helg var jag i Uppsala för att medverka på Nationella forumet som Svenska Kyrkan ordnar varannan år.

I år var det extra roligt att få se så många ungdomar som var med och det glädjer mig och de hade sin ungdomsmöte där så det var en perfekt kombination.

Det var intressanta diskussioner om Kyrkans arbete - flerspråkiga arbete inom kyrkans verksamhet och hur det är att joba som diakon.

Visar bilder som tyvärr är dåligt då det kommer från min mobilkamera - har inte riktigt fattat hur man ska ta bra bilder från den men nåväl gjorde så gott jag kunde.

Alltid trevligt att få en fin välkomnande där det står mitt namn. Tänkte samtidigt på att när jag var väldig aktiv i SDU så var hotellet nästan som mitt andra hem för jag reste så mycket runt i Sverige och medverkade på olika konferenser och mycket annat att det kändes faktiskt skönt att få komma till ett rum där jag bara kan slappna av på kvällen och inte behöva göra något som man gör hemma.



Här föreläste Anette Wisser och Camilla Jansson som båda jobbar som diakon. Känns härligt att se att det finns döva som arbetar med Diakon. Det var gripande att se Camilla som blev rörd och visar sitt sanna jag för hur tufft det är att arbeta som Diakon och det är inte lätt att vara ensam. Man vill så mycket för många och man kämpar för att skapa och bygga förtroende hos döva och för döva är det betydesefull att få se en diakon som själv är döv. Vi behöver verkligen flera som läser till diakon. Camilla, du är underbar, du är stark och du lyser så mycket av glädje så kram på dig.



Bilden är tyvärr dålg men men!..

På kvällen var det gudtjänst och här är Camilla Jansson och Johan Selin. Måste bara säga att det var en härlig känsla att få se två döva som ledde gudtjänsten och det är ju inte ofta som man får se det. Jag beundrar dom båda för de lyckades med att nå sina mål som inte är lätt för oss döva. Att läsa till Diakon eller Präst är tufft och dom trodde på sig själva vilket är bra. Vi behöver fler som Camilla och Johan.

Är nöjd med helgen, men ack så trött så det blir nog en tidig kväll att hoppa i säng för att orka med veckans arbete!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Sitter här med blöta ögon! Du är så rar! Du är också viktig för Svenska kyrkan!

2010-10-25 @ 07:52:21
URL: http://rainred.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0