Utv.samtal





I dag hade jag utvecklingssamtal med Colin och hans nya fröken som heter Evelina. För Evelina var det något nytt med att ha en teckenspråkstolk så hon var lite ovan kring situationen, men samtalet gick jätte bra och jag är nöjd.

Colin har lärt sig mycket på så kort tid och han är en bra elev och är omtyckt av många och har många vänner.


Det som var något nytt var att efter direktiv från skolinspektionen så måste lärarna skriva omdöme på elevernas skolgång så jag var lite ovan med att läsa varje lärares kommentar om Colin. Det var inga negativa kommentarer utan positiva och att alla tycker att Colin är duktig och sköter sig jätte bra i skolan.


Colin gillar dock att prata och kan vara lite pratig på lektionerna - kanske han fått det av mig eller?. Vi gjorde en överenskommelse att jag ska påminna honom hemma att han ska prata mindre på lektionerna och att han själv ska försöka komma ihåg och inte vara en pratkvarn.


Evelina nämnde också att Colin har lärt sig som blixen och kan plötsligt läsa och kommit långt i jämförelse med sina klasskamrater och att han även räknar snabbt. Jag berättade lite om våra unika koda barn som många av er känner igen, att våra barn lär sig snabbt att läsa och skriva och att det är tack vare teckenspråket. Colin kan alfabetet på teckenspråk bra och på den vägen har det hjälpt honom mycket. Läraren tyckte det var intressant och det var nytt för henne.


Både Colin och jag är nöjd med utvecklingssamtalet och jag är stolt över min grabb även om han är en pratkvarn.






Kommentarer
Postat av: Fia

Alltid kul med utv. samtal! Kul att det gått bra för Colin. Nästa vecka är det Edwins tur :) kram

2010-10-05 @ 21:53:44
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: pepo

fniss fniss. här har jag en son som är riktig pratkvarn också. :P kramar

2010-10-06 @ 10:33:12
Postat av: Felicia -

Pratkvarn - typiskt KODA barn :) Min sons lärare sa att han pratar mycket och ganska högt, vilket verkligen är pi typiskit KODA och sonen använder mycket miner så nu håller vi på att göra honom mer medveten om hans miner så att det inte avslöjar vad han tycker och så. Läraren är pi bra och mycket intresserad av döva & koda, varit på kurs på östervångsskolan osv. Det är härligt att se hur unika och underbara KODA barn är!

2010-10-09 @ 11:12:22
URL: http://tullfriatankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0