Årskrönika 2011

Då var det dags att skriva årskrönika och jag förstår inte riktigt att  2011 lider mot sin slut. Vad har hänt? Varför har det gått så fort? Hur kan man stanna tiden? Det är många frågor, men trots det så är det inget man kan göra och jag ska berätta kort vad som hänt i år.


image description

Mina underbara döttrar har växt och blivit mina vackra prinsessor, de har ju alltid varit mina prinsessor sen de var små. Men en hel del har ju hänt det senaste åren att man hänger inte riktigt med. Jag tycker det är spännanse att få se dom utvecklas och att få prata med dom om tankar och funderingar kring, skola och framtiden.


 min stora tös blev myndig i år  och det är så otroligt att jag fattaer inte att min stora tös är hela 18 år?!. Vad hände?.  Det är mycket stor kliv på livet stig för tösen min. Nu är det inte långt tills hon tar student och jag bara suckar för jag vill att tiden ska gå sakta så sakta men det är ju ingen ide att säga det!.


Channie har hunnit med mycket i år och det har gått både bra och dåligt för henne, men så är det på livets stig man får gå igenom med medgång och motgång och det viktigaste är att jag kan stödja henne på det bästa sättet. Hon har hunnit resa utomlands två gånger med vänner och det förtjänar hon. Nu längtar hon verkligen till student och det mesta hon pratar om är balklänning och vad som ska göras och vad hon önskar och hur hennes student mottagning ska vara. Ni kan tänka er vad jag tänker på?!, men jag är så glad för hennes skull. Det ska bli en spännande vår men också vemodig tid då jag måste inse att min stora tös börjar verkligen bli S T O R!


image description För tösen Athina har det också hänt mycket på sista tiden detta år. Hon slutade i högstadiet och det har varit mycket diskussion kring vilken gymnasiet hon skulle välja. Det har varit spännande att följa och vägleda hennes val av kursprogram. Tösen gillar ju att sminka och är noga med sin stil och hon har hjälpt mig med hur jag ska klä mig vissa gånger och har till och med sminkat mig och måste bara säga att hon är otrolig duktig så jag borde anställa henne som min sminkös.


   Vacker var hon på avslutningsbalen för niorna och en vemodig känsla var det att inse att min andra tös nu gått ut högstadiet och har börjat på gymnasiet. Hon hann även med att åka till Prag med hela sin klass.


 Tina valde att gå på  och det är en bra skola för henne och hon trivs jätte bra och är en av toppelever på skolan så jag är jätte stolt över henne. Hennes mentor har berättat att Tina är så duktig att de ofta ber henne att hjälpa till vissa helger och när de har information för skolan och det är väldig sällan att första års elever får göra det.


 Colin går nu i andra klass och det är inte mycket som har hänt kring honom. Han är en sportig liten kille som drömmer om Zlatan och spelar för Rynninge IK
 




Det har han gjort i nästan tre år, men han har på sista tiden tröttnat på fotbollen och vill göra något annat så jag låter honom testa lite och i vår ska jag försöka anmäla honom till streetdance som han tjatat på rätt länge och sen finns det Zumba för kids som jag tror att han kommer att gilla så ska testa honom med det. Han har iallafall börjat med gosskör hos Olaus Petri kyrkan och trivs och nyligen hade han sin första julkonsert och tyckte det var roligt och spännande.


  Det går bra för grabben min så puss på dig


 Min lilleman, Yannick har haft bra år men också har det varit tufft för honom. Jag älskar honom mycket precis som jag älskar hans systrar och storebror. Jag kämpar extra för honom för det är mycket kring lillemans liv. Han är tyvärr inte intresserad av någon sport eller så och jag uppmuntrar honom att försöka våga och testa något han vill göra, men det vill han inte.  Yannick behöver mycket uppmuntran och behöver tro på sig själv. Han är en härlig kille och så var han jätte stolt den dagen då han skulle börja i årskurs 1


    Minns att jag bara sa till mig själv att det är otroligt vad tiden gått nyss var ju mina killar så små och som tvillingar. Det ska bli roligt att se och vägleda lilleman och även kämpa för hans rättighet att få den stöd han behöver. Som mor vet jag att Yannick är speciell och att han behöver extra stöd, men det är tufft när skolan inte lyssnar och gör det som behövs för Nicks bästa. Han är en fantastisk kille som också är duktig och kan mycket än vad han tror så jag kommer kämpa allt jag kan för att han ska få det bra och få den stöd han behöver.  Sedan han börjat skolan har han utvecklat sig så mycket och det gör mig stolt.


image description Vad har hänt med mig under detta år? Det är mycket som har hänt och det är mycket att tänka på som 4 barnsmor, men jag är ju trots allt en stålmorsa att jag klagar inte. Jag älskar mina barn så enormt mycket och de är mitt allt




Jag var arbetslös i mars och insåg hur tufft man hade som arbetslös och de konstiga lagar de har infört och så byråkratiskt att jag tyckte det var helt otroligt. Men jag klarade mig trots allt och jobbade hela sommaren. Flesta av er vet hur envis jag är och gör allt för att man ska klara sig.


I höst började jag jobba hos Riksteatern i Örebro Län och trivs som fisken och det är så spännande och roligt att jobba med det man tycker mycket om. Teatervärlden är otroligt och så är det en spännande projekt man jobbat med tillsammans med kollegorna Helena och Lena och får fortsätta jobba i vår vilket är fantastiskt.


image description

Jag arbetar med Fame visukalen och kommer få se nära när produktionen börjar i vår och det blir så spännande eftersom föreställningen är på både tal och teckenspråk och till och med en musikföreställning. Vi kommer jobba mycket med visukal veckorna med bla, teckenspråk, debatt, föreläsningar och så mycket mer - ni som läser här - missa det inte och ta chansen att se föreställningen och medverka gärna på visukal veckorna som vi kommer att ha i samband med Fame.


I år hade jag som mål att trappa ner alla aktiviteter som jag är med på och jag har slutat hos DFÖ styrelse och försökt med mer, men tror ni att det gick för mig? nej tyvärr jag var en lika upptagen kvinna som bla sitter med i socialdemokraterna, kulturgruppen och VM futsal som varit i Örebro. Jag hoppas åtminstone att jag kan låta bli att vara med på olika aktiviteter, men det är ju så svårt!.. 

I årskrönikan skrev man mest om mina barn och deras utveckling, men självklart har vi gjort mycket detta år. Vi tillbringade sommaren i sommarstugan, jag jobbade för det mesta, pojkarna tillbringade hos sin pappa i Motala, flickorna hade sommarjobb i hela 3 veckor sen har vi haft många olika och roliga aktiviteter som bla båtresa med familjen Lindroth och så mycket mer. Inlägget blir nog allt för långt om jag ska skriva varje detalj, men det här räcker nog kort och ni har ju läst lite i min blogg då man gjort olika saker under detta år!

Det har varit en hel del händelsrik år för mig och min familj. Och jag hoppas att 2012 blir lika händelsrik och jag vill till slut önska er en riktig riktigt GOTT NYTT ÅR! ta hand om er alla.



Kram


Kommentarer
Postat av: MS

Du är en fantastisk kvinna! Vill så gärna träffa dig snart! Kramen

2011-12-26 @ 13:50:36
Postat av: Jinna

Har i ett tag undrat hur du kunde hinna med så mkt trots många barn du har, till och med lilla Rhia som du ställt upp med hela hjärtat. Må jag inte vara lika aktiv som du, men du hinner faktiskt mer än du behöver. Det är det fina hos dig, du förtjänar mycket. Du har lyckats bra med dina barn, även om hinder räknas med, så du kan se dig själv hur god människa/mamma du hittills varit. Stålmorsa är det rätta ordet!

2011-12-27 @ 00:46:41
URL: http://www.jinna.se
Postat av: Åsa

WOW snygg jobb du har och har gjort jätte bra jobb för din fina barnen även jobb... Du är lika duktig som förut när jag minns när du var ung.. .LIKA DUKTIG.

Jag är glad attdu jobbar hos kulturskolan där är härlig jobb skulle jag tro... Avis HAHA... KRAAAAAAAAM GLÖMT inte du är fin mamma å människor!!!

2011-12-27 @ 08:53:36
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/
Postat av: Britt

Oj så fina barn du har dom har blivit stora. Ja jag håller med att 2011 har gått sååå fort. Hmmm. Min yngsta son håller på att söka gymnasiet nu så hoppas jag att han hittar rätt program. inte lätt för 15 åring att välja rätt. Ha en godfortsättning. Kram!

2011-12-27 @ 09:51:02
URL: http://farmorbritt.bloggplatsen.se
Postat av: Maria

Äntligen under året :) oj så stora din barnen är.. jätte fint bilderna på er allihopa. kram

2011-12-29 @ 09:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0