Måndagens agenda

Vaknade tidigt fast det är sportlov. Dagen började med återbesök hos hörselvården för att kolla upp problemet med mina batterier som tar hastigt slut på 2 timmar. Batterier kostar ju och på dom gamla cippen kunde jag ha batterierna i 3 dagar och nu funkar det bara i 2 timmar så jag kände mig frusterad och använde hela tiden laddningsbara för att slippa slösa på batterierna som inte alls är billiga att köpa.

Vi passade även på att ändra ljud och justera lite för det senaste tiden har jag haft huvudvärk och så tycker jag att ljudet var så stark att det var jobbigt. Vi ändrade och diskuterade och testade och jag blev nöjd till slut. Vi programerade två olika så att jag kan ändra och testa och sen se vilken typ av ljud jag klarar och är nöjd med.



Vi ändrar lite och det röda är ljudnivå och det gröna är basljudet och man måste justera och ändra så att de kombinerar tillsammans.



Här ser ni närmare på bilden och den gula som blinkar är ljudet som jag lyssnar på för att se om ljudet är okej för varje hörselnerv (mina hörsel har ersätts med snäcka som man opererat i och i den finns det stål som är som hörsenerv)


Det är mycket man ska hålla koll på så här är en liten fodral som jag har med allt, mina batterier, dosan och lite annat som hör till det jag behöver.



Den här dosan är inte lätt att lära sig, men jag försöker och med tiden kommer jag att fatta hur det funkar. På visa möten eller i arbetsrummet har antigen någon på mötet eller en kollega sagt att något låter hos mig, det låter som det piper och jag var lite förvirrad över varför. Minns när jag hade mina hörapparat innan CI, de lät när man rörde en minsta med hörapparaten och sen när man fick sin CI så slapp man ljudet. Men nu var det något som störde och jag lärde mig sen att det var min dosa som lät. Den låter och meddelar när mina batterier är på väg att ta slut och för mig tycker jag det inte alls passar.

Pinsamt att ha ljudet när man åker eller är på möte eller så. Jag förstod att anledning att den låter och meddelar är ju föräldrarna som vill och behöver veta när batterierna tar slut. Barn med CI vet ju inte riktigt själva så det är ett hjälpande hand för föräldrarna.

På återbesöket idag frågade jag Agneta om man kan stänga av ljudet för jag vet ju ändå när batteriet är slut man hör ju det så hon fixade det så nu slipper jag tänka på det.

Efter besöket är jag relativ nöjd med ljudet jag har nu och jag tycker att all ljud omkring mig låter mer mjukare på något sätt och jag är nöjd. Nu hoppas jag få slippa huvudvärken framöver!.

Nästa besök blir då när vi ska testa min hörsel för det var ett tag sen och jag längtar faktiskt och tycker det ska bli spännande att se om det blivit något skillnad efter att jag testades för 2-3 år sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0