Svar till några ang min CI



Några har undrat, frågat och skickat mail till mig och förvånnats över att jag fått nya Ci apparater. Flera av er som mailat berättade att ni fått er före mig och en sa att hon fick sin för 8 år sen, en annan för ca 10 år sen men ändå inte har fått byta till nya och modernare CI apparat.

Jag tog mig tid att fråga Agneta idag om varför jag fick mina så tidigt eftersom jag bara haft min på vänstra i ca 5 år och högra i 3 år.

Anledningen var att jag har en modernare teknik om man ska jämföra med er som opererat tidigare än mig. Alltså när jag opererades så var just den modellen som var helt ny och den anpassar sig mer till dagens nya teknik som blev bättre så det var därför jag fick mina nya CI apparater så snabbt.

Ni som har samma typ av model, men äldre än min kommer att få er nu senare i vår och till sommar, som då anpassas till er och Agneta vet att det är flera som mailat till henne och frågat och undrat över det här. Så ni som läser min blogg har med glädje att snart är det er tur och de jobbar på och med tiden blir ni kallad eller så kan ni kontakta hörselvården och komma överens om tid.

Hoppas ni blir nöjd med svaret och önskar er lycka till!


Kommentarer
Postat av: Elena Ylivainio

Tusen tack till din förklaring :) Jag trodde först att det var en pengafråga. Då ska jag vänta snällt på att bli kallad :)

2011-02-21 @ 18:08:51
Postat av: LitenMajja

Intressant. Viste inte att du hade CI..

2011-03-03 @ 22:46:32
Postat av: Ida

Hej. Våran dotter har likadan Ci på båda sidorna. Det är den senaste tekniken.(eller var då dottern opererades för 1,5 år sedan. Vi är jätte nöjd med dem. Man kan se hur mycket batteri som är kvar, den larmar när apparaten trillar av och man kan ställa in program och volym direkt på handkontrollen. Utmärkt då våran lilla dotter är nu drygt 3 år. Det enda vi inte tycker om är att dem är lite större i modellen, svårt att ha dem på örat nu när hon är liten. Men hon kommer ju växa så vi ser inte det som ett problem. Ska följa din blogg och få tipps som Emma inte ännu kan berätta för oss om. /Ida,mamma till lilla E

2011-03-17 @ 07:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0