Hann till USÖ och få mina nya CI apparater!

Lilleman Nick var riktigt dålig i flera omgångar under natten och jag var så trött att jag märkte inte när klockan ringde och vibrerade!. Jag vaknade av en konstig känsla och kollade klockan och det stod exakt: 7.45 och jag flög upp som en raket och bara blev lite galen! Skulle vara hos hörcentralen exakt den tiden så det blev riktigt bråttom, väcka Colin som fick skynda sig att klä på sig och sen äta fort och dra till skolan och jag gick eller ska man säga powerwalkade till sjukhuset. Innan sa jag till Nick att jag snart kommer och han märkte nog inte så som han sov - såg ju helt slut ut efter natten. Jag chansade för att gå till hörcentralen trots att Nick var hemma för annars så skulle man nog vänta flera veckor till för att få en ny tid.

Tack och lov så tar et bara 5 min att gå till USÖ och när jag promenerade i rask takt så tänkte jag att det är så skönt att man bor så centralt!

Fick mina nya hörapparater och har världens huvudvärk eftersom man hör bättre än de gamla så det tar tid att vänja mig. Valde svart färg och det var nog smart att lyssna på barnen att inte ta vita som jag tänkte från början.



Min nya och så smalare, mindre och enklare och nu är jag så nöjd över det!.

Det glada nyheten är att jag behöver bara betala 1000kr för den andra som Buster bet sönder. et är tack vare att man har landstingets försäkring. Men ska ändå ringa min hemförsäkring för att höra med dom och dessutom sa Agneta att det är bra att kolla om min hemförsäkring verkligen täcker CI apparater för det är inte många försäkringsbolag som gör det. Man kanske ska ha en egen försäkring just för mina apparater så ska kolla upp det.

När jag kom hem så sov Nick så lugnt och han märkte nog aldrig att jag var borta i 2 timmar. Han var nog så trött efter natten och när han vaknade sa han att han visste jag var borta men att tv:n var på och att Buster vaktade honom. Gullepojke man har men ack så synd om honom.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0