Man testar alltid...

Jag har tidigare skrivit om hur jag kämpar med min kropp och själ. Jag avundas er som inte ens behöver tänka på vad ni äter och inte ens behöver träna så hårt och jag avundas er för att ni har hög metabolisim för ibland önskade jag att jag hade det. 

Förut så gick min vikt upp och ner och det var ungefär som om jag jojo bantade, men i dag är jag glad att jag kan hålla det stadigt och vet vad som krävs för att må bra. Jag promenerar mycket och jag försöker träna så gott det går. Under våren har jag tyvärr inte tränat så mycket på grund av man ständigt var förkyld och sen hände så mycket inom familjen att jag helt inte orkade. Nu har allt lugnat sig och jag har tränings motivation och tränar så gott det går, men en sak har jag lärt mig att jag ska inte ha dålig samvete för att jag inte tränar så flitigt. Det viktigaste är att jag går mycket, jag går ut på långa promenader med Buster och ja jag rör mig och sitter inte och latar mig. Några vänner har pratat mycket om LCHF och hur mycket det har hjälpt dem och att man verkligen går ner i vikt, men också att man blir så pigg och orkar mer. Jag har länge sagt att det är inget för mig, men sen bestämde jag mig för att testa och ge det en chans. 

Bild: Google


Jag har i nästan 3 veckor fokuserat på att äta LCHF och de första dagarna måste jag erkänna att det var rent helvehete och började nästan ångra mig. Jag var så himla trött och jag ville bara sova och jag hade världens huvudvärk och sa till en kompis att det här var inget för mig, men vännen sa att det är för att kroppen är i chock och inte van med att man ändrat matkost och måste ge det en chans. Sakta började jag piggna och kroppen orkade mer och ja jag mår verkligen bra och känner stor lättnad och det bästa med allt är att jag gick ner hela 3kg på en vecka vilket förvånnade mig. 

En sak som jag gillar med LCHF är att det verkligen finns BRA recept på mat som barn och ungdomar tycker om. Jag har ofta upplevt att med GI och andra recepter för att följa och tänka på när man ska gå ner i vikt inte har anpassat sig till barnen så det har varit svårt att fixa det och man ger upp så lätt. LCHF har så många goda rätter att ungarna äter det med god aptit och för dom så kan de äta med potatis, pasta occh annat medan jag äter mycket sallad till. Jag känner mig mindre stressad också för jag slipper göra två olika rätter och det gör mig glad. 

Jag saknar inte att äta bröd man har ju ändå hittat olika typer av bröd att baka med LCHF och jag tycker dessutom det är godare att äta och det bästa av allt så är min mage nästan platt - inte helt platt men i mina ögon är magen så platt för annars brukar jag ha en stor mage och som ibland får folk att undra om jag väntar 5:e barn.




Bilden på mig tillsammans med tösen Athina gjorde att jag kände mig faktiskt fin och jag gillade vad jag såg allt hos mig och speciellt att min mage inte såg så stor ut som den annars brukar. Jag vågar också ha tajta kläder och andvänder det allt mer och min självförtroende har ökat och jag mår bra. 

Snart är klockan kvart i sju på morgonen och jag ska strax iväg och träna på gymmet och ja så pigg är jag och känner mig glad.
Ha en fin dag...

Kommentarer
Postat av: Ingela

Ja du ser :) Här har jag gått fr strl 42 t storlek 36 med LCHF o motion :) Heja heja det här klarar du! O som du säger så är det så enkelt, man behöver inte hålla på med olika maträtter t barnen o en själv utan alla äter samma men bara att man själv inte äter pasta ris o potatis. Kram Puss

2011-06-15 @ 19:14:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0