Jag förstår inte...


Bild: Google
Jag förstår inte på dagens politik och jag förstår inte att de inte har empati för personer som kämpar så.
Jag strider mot min a-kassa och jag fattar inte hur de tänker. Jag betalar troget till a-kassan varje månad och nu när man är arbetslös vad är då tacken till att man pungat ut pengar till kassan?
Jag får ingen a-kassa för att de tycker jag jobbat för mycket  - ja jag har vikarierat och hoppat in när lärare eller assistenter varit sjuka - att jobba är bättre än att sitta hemma och dessutom så spar ju a-kassan på pengar att slippa betala ut till mig så jag fattar NOLL hur de tänker.
De rekommenderade mig dessutom att vara arbetslös på heltid??????
Ska man inte uppmuntra personer som får deltidsjobb eller åtminstone har lite jobb några timmar i veckan? Ofta  leder det till att man får en viss anställning eller att det åtminstone leder till en tjänst!.
Nä jag förstår inte dagens politik och dess regering!!!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Håller med dig. Ja, det sjuka är man får pengar om man är arbetslös på heltid. Jag är i samma situation som du, men mina deltidsdagar att få ut från a-kassan är passerad (75 dagar), så nu jobbar jag enbart timmar så mycket jag kan för att dryga ut ekonomin... och visst så är det, ju mer man jobbar oavsett om det är på timmar, deltid eller heltid så kan det visst leda till anställning än att sitta hemma och göra ingenting.

2011-05-24 @ 10:01:38
URL: http://femina.blogg.se/
Postat av: josefinemattsson:**

Kika gärna in på min blogg och skriv vad du tycker :)

http://jjosefinemattsson.blogg.se

2011-05-24 @ 10:28:03
Postat av: Sofia

håller helt med dig!! har bråkat med akassan om sambons situation flera gånger. tycker att det är så fel att de motarbetar faktiska möjligheter att få jobb. det är ju så, att om man vikarierar eller har timanställning utan fast tid kan det ju leda till fast jobb/heltidsjobb så de borde ju uppmuntra folk att ta såna jobb men vad gör de? straffar folk så fort de jobbar nåt, det räcker med en timme så får folk inte ut a-kassa för en hel dag trots de endast jobbat i EN timme.. det borde ju vara så att om man vikarierat i en timme så får man akassa för resterande timmar dvs motsvarande ca 7-8 timmar (8-9 timmar är ju normalt arbetstid) deras system är så sjukt!!! det gör att folk blir tvingade att tacka nej till deltidsjobb trots det kan leda till fast anställning.. inte konstigt att folk är arbetslösa då för de känner att de inte tjänar på att ta deltidsjobb fast det är bara det som finns på marknaden för tillfället.. man får väga, vad som betyder mest, att inte jobba alls och få ut pengar eller ändå vikariera/ta deltidsjobb och det kan leda till fast anställning/heltidsjobb men då får man räkna med mindre pengar än vad man får ut med akassan om man har inte så bra timlön.. ett vikariat/deltidsjobb är ett ytterligare steg in på arbetsmarknaden och man får meriter vilket möjliggör större chanser att få anställning men det känns som att akassan straffar folk.. trots folk betalar akassan för att få ut pengar o så får man ändå inte ut det.. :(

2011-05-24 @ 22:43:49
URL: http://sosia.blogg.se/
Postat av: Wendy

Ja det är väldigt hemskt, har en kompis som är i din situation, och även sett hur regeringen sparkar på folk som ligger på grund av deras ideer.. Det är kusligt, var är samhället på väg mot må tro? Du får nog börja plugga istället eller så. Kram Wendy

2011-05-26 @ 19:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0