Är glad...

Jag är glad att mina töser går upp varje morgon och att det inte blir tjafs om skolan. Jag lider med de föräldrar som kämpar så att få upp sina barn som ska till skolan.

Jag är glad att skolan nu börjat ta det här på allvar när det gäller barn i grundskolan och att det nu blir förändringar som förhoppningsvis blir till bättre. Mina killar som går i årskurs 1 och 2 får nu frånvaro om de kommer 5 minuter försent till lektionen och det gäller inte bara på morgonen utan hela dagen om de råkar komma försent. Skolan rapporterar till skola24 och under läsåret kan lärarna kolla hur det går och förbygga problem med barn som har sådana problem.

Jag tycker det är otrolig skönt och ja jag vet vad jag pratar om - jag har arbetat som lärare i många år och man ser hur dagens ungdomar är - inte alla, men många och det är många som har prolem att komma till skolan - det är många som vill sova på morgonen - det är många som låtit det vara så här i många år och att det blir till en vana!.

Lilleman Nick, är en som jag tror blir problem , men att jag nu kan förbygga och hindra det för han är sovsjusare och det är väldigt svårt att väcka honom på morgonen. Det tar nästan 30 minuter för mig att få upp honom och det är inte lätt, men jag får inte ge upp och med tiden så tror jag det kommer att gå bra. Jag är tacksam att de infört frånvaro från 5 min sen ankomst för där har jag sagt till lilleman att så får det inte bli för så var det flera gånger i våras - att han kom 10 min försent då och då.

Jag hoppas med tiden att det blir bättre för våra barn och ungdomar i framtiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0